15.3 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Άμεση η ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγικής δραστηριότητας και αντιμετώπισης της ανεργίας στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Πρόσφατα

10/06/2011

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας – Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας – Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης – Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) Πειραιά , στο Πέραμα, ανέκαθεν αποτελούσε βασική παραγωγική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η οποία έδινε απασχόληση σε μεγάλο αριθμό εργαζομένων και αποτελούσε αιμοδότη της τοπικής, αλλά και της εθνικής οικονομίας. Η ραγδαία μείωση της παραγωγικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην ανεργία τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων (σε ποσοστό 95% ανέρχεται η ανεργία στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία) με δραματικές συνέπειες, όχι μόνο για τους ίδιους και τις οικογένειες τους, αλλά για το σύνολο των εργαζομένων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που άμεσα ή έμμεσα επηρεάζονται από αυτήν τη λειτουργία της Ζώνης.

Οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων – παρά το γεγονός ότι τόσο οι διαγραφόμενες εξελίξεις στη διεθνή ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία όσο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ΝΕΖ μαρτυρούσαν ότι η κατάσταση θα οδηγήσει στη σημερινή εικόνα μαρασμού και εγκατάλειψης – παρέμειναν ουσιαστικά ανενεργές. Η ανάγκη σχεδιασμού μιας ολοκληρωμένης πολιτικής, προκειμένου να τεθεί τόσο η ΝΕΖ Πειραιά όσο και η Ελληνική ναυπηγική βιομηχανία συνολικά σε τροχιά ανάπτυξης, είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί προτάσεις – αιτήματα από τους εργαζόμενους και άλλους φορείς οι οποίες δεν έχουν μέχρι σήμερα βρει ανταπόκριση από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

1. Υπάρχει πρόθεση εκπόνησης ολοκληρωμένου αναπτυξιακού σχεδίου για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Πειραιά και για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία συνολικά, και ποιες είναι οι βασικές κατευθύνσεις αυτού του σχεδίου;

2. Προτίθεται η διοίκηση του ΟΛΠ να προχωρήσει στην υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος βασικών υποδομών για τη ΝΕΖ (κατασκευή πλωτής δεξαμενής, προμήθεια συμπληρωματικού εξοπλισμού, όπως γερανοί, δημιουργία χώρων και εγκαταστάσεων προκατασκευών) ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει και άλλους τύπους πλοίων; Εάν ναι, ποιες επενδύσεις σχεδιάζει και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

3. Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες και κατευθύνσεις της θυγατρικής του ΟΛΠ (ΝΑΥΣ ΟΛΠ) για την ανάπτυξη της ΝΕΖ και πότε θα υλοποιηθούν;

4. Με δεδομένο ότι η λειτουργία της ΝΕΖ συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την άμεση επαναλειτουργία του εμπορικού τμήματος του ναυπηγείου, καθώς και όλων των δεξαμενών του για την εξυπηρέτηση της ΝΕΖ;

5. Προτίθενται να διασφαλίσουν την τακτική επιδότηση των εργαζομένων στη ΝΕΖ και την επιμήκυνση του δικαιώματος επιδότησης για ένα χρόνο ακόμα για όσους εργαζόμενους εξαντλήθηκε αυτό το δικαίωμα μεταξύ του 2009 και του 2010 λόγω της παρατεταμένης ανεργίας;

6. Έχουν διερευνήσει οι αρμόδιες υπηρεσίες τρόπους χρηματοδότησης των αναγκαίων επενδύσεων υποδομής καθώς και της υλοποίησης ναυπηγικών – επισκευαστικών εργασιών; Η αξιοποίηση του αναπτυξιακού νόμου αλλά και όποιων δυνατοτήτων χρηματοδότησης, χωρίς αθέμιτες δεσμεύσεις, από Κοινοτικά Κονδύλια και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έχουν διερευνηθεί ως δυνητικές πηγές/ τρόποι χρηματοδότησης;

7. Σκοπεύουν να διεκδικήσουν στην Ε.Ε. τη δυνατότητα της χώρας μας να στηρίξει, σε συνθήκες κρίσης, καλπάζουσας ανεργίας και παραγωγικής ερήμωσης, τη ναυπηγική κατασκευαστική και επισκευαστική της βιομηχανία, πράγμα που συνιστά όρο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας

Α΄ Πειραιά και Νησιών

Παναγιώτης Λαφαζάνης

Β΄ Πειραιά

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις