Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των άλλων δημοφιλή επαγγέλματα (αρτοποιού , διερμηνέα, ασφαλιστή , οπτικού , ξεναγού , μεσίτη, εφημεριδοπώλη ) και υπηρεσίες που αφορούν κολέγια , ιδιωτικά σχολεία, ασφαλιστικές εταιρείες, παροχή υπηρεσιών ασφάλειας κ.α.
Ανοίγουν από τις 2 Ιουλίου 136 επαγγέλματα και υπηρεσίες καθώς συμπληρώνονται τέσσερις μήνες από τη δημοσίευση του σχετικού νόμου.
Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των άλλων δημοφιλή επαγγέλματα (αρτοποιού , διερμηνέα, ασφαλιστή , οπτικού , ξεναγού , μεσίτη, εφημεριδοπώλη ) και υπηρεσίες που αφορούν κολέγια , ιδιωτικά σχολεία, ασφαλιστικές εταιρείες, παροχή υπηρεσιών ασφάλειας κ.α.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών δεν απαιτείται καμία νέα διοικητική πράξη για το άνοιγμα τους .
Θα πρέπει να σημειωθεί πως την σχετική λίστα του υπουργείου που είναι ενδεικτική των πιο γνωστών επαγγελμάτων και υπηρεσιών δεν συμπεριλαμβάνονται δικηγόροι , συμβολαιογράφοι , μηχανικοί , αρχιτέκτονες , ορκωτοί ελεγκτές και φαρμακοποιοί καθώς γι΄ αυτά τα επαγγέλματα έχουν καθορισθεί οι διαδικασίες ανοίγματος με αναλυτικές διατάξεις.
Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε χθες διευκρινήσεις για τα κλειστά επαγγέλματα καθώς έχουν κατατεθεί ενστάσεις από την τρόικα ότι ο νόμος δεν έχει λειτουργήσει στην πράξη αναφέροντας συγκεκριμένα και στο άνοιγμα των οδικών μεταφορών που δεν συνοδεύτηκε από την έκδοση νέων αδειών.
Πιο αναλυτικά για τα 136 επαγγέλματα και υπηρεσίες (δημοσιεύονται στο διπλανό πίνακα) παύει να ισχύει οποιαδήποτε ρύθμιση που :
περιορίζει τον αριθμό προσώπων που έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα,
εξαρτά την χορήγηση άδειας από εκτίμηση ύπαρξης πραγματικής ανάγκης,
θέτει γεωγραφικά όρια στο δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος,
ορίζει ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των ασκούντων το επάγγελμα,
απαγορεύει τη δημιουργία περισσότερων εγκαταστάσεων από το ίδιο πρόσωπο,
επιβάλλει ή απαγορεύει την διάθεση αγαθών από ορισμένου είδους επαγγελματική εγκατάσταση,
επιβάλλει ή απαγορεύει την άσκηση επαγγέλματος υπό ορισμένη εταιρική μορφή,
περιορίζει την συμμετοχή στο εταιρικό κεφάλαιο με κριτήριο την επαγγελματική ιδιότητα των συμμετεχόντων,
επιβάλλει υποχρεωτικές κατώτατες τιμές,
υποχρεώνει τον ασκούντα το επάγγελμα να προσφέρει μαζί με τη δική του υπηρεσία και άλλες συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Ειδικότερα όλοι οι πιο πάνω περιορισμοί αίρονται αυτόματα μετά τις 2 Ιουλίου, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη διοικητική πράξη. Αντίθετα, απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, μόνο εφόσον κρίνεται αναγκαία η διατήρηση για κάποιο επάγγελμα ενός ή περισσότερων από τους πιο πάνω περιορισμούς και αυτό μόνο εφόσον συντρέχουν επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως το υπουργείο Οικονομικών έχει αποστείλει σχετικές επιστολές σε όλα τα αρμόδια υπουργεία, με τις οποίες επίσης ζητήθηκε η ρητή κατάργηση κάθε αντίθετης απόφασης ή εγκύκλιου.
Πέραν της άρσης των ανωτέρω περιορισμών, με το άρθρο 3 του νόμου, μετά τις 2 Ιουλίου καταργείται και η απαίτηση έκδοσης διοικητικής άδειας για την άσκηση επαγγέλματος και αντικαθίσταται με την απλή αναγγελία έναρξης επαγγέλματος, συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Αν τώρα μετά τη παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της αναγγελίας η αρμόδια αρχή δεν απαγορεύσει την άσκηση του επαγγέλματος, επειδή δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, το επάγγελμα ασκείται ελεύθερα. “Και σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, μόνο εφόσον κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση της αδειοδοτικής διαδικασίας αλλιώς η κατάργησή της επέρχεται αυτοδίκαια”, υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
Αναδημοσίευση απο ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 23-5-2011