ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Το υπουργείο Παιδείας ακολουθώντας πιστά τις εντολές της Τρόικα προχώρησε στη μαζική συγχώνευση και κατάργηση 1523 Δημ. Σχολείων-Νηπιαγωγείων και 410 Γυμνασίων-Λυκείων με καθαρά λογιστικά και δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο την μείωση των δαπανών και του κόστους. για την Παιδεία Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στη χώρα μας κάτω και από την πίεση των μνημονίων, διέπεται από τις αρχές και αντιλήψεις που χαρακτηρίζουν διεθνώς τις νεοφιλελεύθερες εκπαιδευτικές πολιτικές που στόχο έχουν την υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης, την απόσυρση του κράτους από τις δαπάνες για την εκπαίδευση, τη μετατόπιση της ευθύνης για μόρφωση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στο ίδιο το άτομο και ουσιαστικά το άνοιγμα της εκπαίδευσης σε στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιριών. Το κράτος αναλαμβάνει την υποχρέωση στήριξης αυτής της προσπάθειας κάνοντας ήδη την αρχή από την θεσμοθέτηση του «Κουπονιού», αρχίζοντας από τη Δια Βίου Μάθηση, εκχωρώντας την σε ιδιώτες.
Με το νέο σχολείο της αγοράς πρέπει να υπάρξει με κάθε τρόπο εξοικονόμηση κόστους, οικονομίες κλίμακας και αναζήτηση φθηνότερων λύσεων αδιαφορώντας για τις σοβαρές εκπαιδευτικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Άλλωστε η πολιτική ηγεσία φροντίζει για την ανεμπόδιστη ταξική αναπαραγωγή του συστήματος με δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, τόσο για τους μαθητές «ενός κατώτερου θεού» αλλά και Πρότυπα για τους «αρίστους».
“Οι λόγοι των συνενώσεων είναι πρωτίστως εκπαιδευτικοί, αναφέρει η ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας, και έχουν ως σκοπό την βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η δημιουργία εύρωστων σχολικών μονάδων (6/θέσιων και 12/θέσιων στην Πρωτοβάθμια)”. Παρ’ όλα αυτά εκατοντάδες είναι τα σχολεία που υποβιβάζονται από 6/θέσια και 12/θέσια σε σχολεία μικρότερης δυναμικότητας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα το 6/θέσιο Δημ. Σχ. Αρτεσιανού Καρδίτσας συγχωνεύεται με το 4/θέσιο Δημ. Σχ. Ριζοβουνίου και δημιουργούν το 5/θέσιο Δημ. Σχ. Αρτεσιανού.
Από τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις που ανακοινώθηκαν καταργούνται περισσότερες από 2.000 οργανικές θέσεις στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ο αριθμός των θέσεων εργασίας που καταργούνται είναι πολύ μεγαλύτερος αφού δεν συνυπολογίζονται οι θέσεις των δασκάλων-νηπιαγωγών στα Ολοήμερα σχολεία και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (Ξένων Γλωσσών, Φυσικής αγωγής , Μουσικής, Εικαστικών) σε αυτά. Αν στον αριθμό των θέσεων που καταργούνται προσθέσει κανείς και τους εκπαιδευτικούς που μετεκπαιδεύονται μέχρι τώρα στα Διδασκαλεία (που κι αυτά καταργούνται) η υπόσχεση της υπουργού, για κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών και των ελαστικά απασχολούμενων, φαίνεται πως παίρνει σάρκα και οστά. Τα επόμενα χρόνια κανείς εκπαιδευτικός δεν θα διορίζεται πέραν αυτών που θα πληρώνονται από το ΕΣΠΑ και αυτό για την απορρόφηση απλά των κονδυλίων της ΕΕ και αυτό με ημερομηνία λήξης το 2013.
Σε πολλούς νομούς η κατάργηση θέσεων είναι τέτοια που είναι αμφίβολο αν την επόμενη χρονιά θα εργάζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στο νομό που βρίσκονται ή θα τεθούν στη διάθεση του Περιφερειάρχη ή και του υπουργείου Παιδείας για να καλύψουν κενά σ’ οποιοδήποτε σημείο της χώρας.
Στόχος επίσης του υπουργείου Παιδείας είναι η καλύτερη διαχείριση του μαθητικού δυναμικού, η μετακύλιση του κόστους μεταφοράς των μαθητών αλλά και των λειτουργικών δαπανών στους Δήμους και στους γονείς. Αυτό εξυπηρετεί καλύτερα η ύπαρξη μεγάλων σχολικών μονάδων ώστε όλα τα τμήματα να λειτουργούν με το μέγιστο αριθμό των 25 μαθητών ανεξάρτητα από τη σύνθεση του μαθητικού δυναμικού και τις κτιριακές υποδομές αλλά και τις επιπτώσεις στο παιδαγωγικό έργο. Το πρόβλημα για το υπουργείο είναι μόνο λογιστικό κι αδιαφορεί αν οι αίθουσες είναι ακατάλληλες για να στοιβάξουν 25 μαθητές, όπως επίσης κλείνει τα μάτια για τα τμήματα που λειτουργούν ήδη με πάνω από 25, σε διάφορες περιοχές, γιατί δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα σχολικά κτίρια. Κλείνει ακόμα τα μάτια, στο γεγονός ότι πολλά σχολεία τον περασμένο χειμώνα αναγκάστηκαν να λειτουργούν χωρίς θέρμανση, λόγω της μειωμένης κατά 50% χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών.
Οι εκπαιδευτικοί όμως, όπως και οι γονείς, γνωρίζουν καλά τη πραγματικότητα. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι εδώ και καιρό αναπτύσσεται και δυναμώνει ένα ευρύτατο, πολύμορφο κίνημα κατά των συγχωνεύσεων-καταργήσεων από γονείς, εκπαιδευτικούς, τοπικές κοινωνίες, που θέτει και γενικότερα ζητήματα αντιπαράθεσης προς την εκπαιδευτική και γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης.
Μαζί με τον αγώνα κατάργησης του Μνημονίου πρέπει να παλέψουμε να μείνουν στα χαρτιά οι συγχωνεύσεις/καταργήσεις της Κας Διαμαντοπούλου. Η ευρύτερη δυνατή κινητοποίηση και αντίσταση της κοινωνίας στις συγχωνεύσεις/καταργήσεις σχολείων και τις περικοπές στην παιδεία δεν είναι «μάχη οπισθοφυλακής» ούτε «υπεράσπισης κεκτημένων». Είναι αγώνας για να δημιουργήσουμε το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας. Είναι αγώνας για ένα δωρεάν Δωδεκάχρονο σχολείο, δίχρονη Προσχολική αγωγή, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
Ενωμένοι, γονείς και εκπαιδευτικοί, πρέπει να σταματήσουμε τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Για να έχουν οι μαθητές την ευκαιρία να φοιτούν σ’ ένα σχολείο που θα τους δίνει όλη τη γνώση και θα τους ολοκληρώνει κοινωνικά. Για να μη μείνουν άνεργοι χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί.
Συμμετέχουμε ενεργά στη 2ωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ, την Παρασκευή 18/3/2011 και στις συγκεντρώσεις στις Περιφερειακές Διευθύνσεις όλης της χώρας. Καλούμε τη ΔΟΕ να συντονίσει τη δράση της με την ΟΛΜΕ, αλλά και τους γονείς, μέχρι την ακύρωση της απόφασης και την απόκρουση των προωθούμενων αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
16/3/2011