23.6 C
Athens
Δευτέρα, 2 Οκτωβρίου, 2023

Χωρίς Μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ η Αθήνα

Πρόσφατα

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες.  Ετσι χειρόφρενο τραβούν σήμερα και αύριο λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ για την Παρασκευή οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει στάση εργασίας από τις 11 π.μ. έως τις 3.30 μ.μ., προκειμένου να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση και να καθορίσουν την περαιτέρω στάση στους.

Επίσης ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν σήμερα οι συρμοί του μετρό λόγω της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων.

Έτσι, ο Φεβρουάριος μπαίνει με αυξήσεις στα εισιτήρια, αλλά χωρίς μέσα μεταφοράς: Την Τρίτη θα είναι ακινητοποιημένα τα μπλε λεωφορεία, τα τρόλεϊ και πιθανώς το Μετρό.

Συγκεκριμένα:

Μπλε λεωφορεία: Οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ ξεκινούν την Τρίτη 48ωρη απεργία (1 και 2 Φεβρουαρίου).

Επίσης, τα λεωφορεία θα πραγματοποιήσουν την Παρασκευή στάση εργασίας από τις 11:00 το πρωί έως τις 15:30 το μεσημέρι.

Την προσεχή Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιήσουν νέα γενική συνέλευση, οπότε θα ακινητοποιηθούν από τις 11:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα.

Τρόλεϊ: Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν την Τρίτη και την Τετάρτη (1 και 2 Φεβρουαρίου) και τα μέσα του ΗΛΠΑΠ.

Οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν επίσης την Παρασκευή στάση εργασίας από τις 11:00 το πρωί έως τις 3:00 το μεσημέρι.

Μετρό: Η απεργία που είχε κηρυχθεί στο Μετρό για την Τρίτη κηρύχθηκε παράνομη, μετά την προσφυγή της διοίκησης της ΑΜΕΛ στη Δικαιοσύνη.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά, θα περιφρουρηθεί από τους ίδιους του εργαζόμενους και ως εκ τούτου οι συρμοί του Μετρό δεν πρόκειται να κινηθούν.

Τη σκυτάλη παίρνει την Τετάρτη ο ΗΣΑΠ με 48ωρη απεργία (2, 3 Φεβρουαρίου). Οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό θα πραγματοποιήσουν επίσης την Παρασκευή τετράωρη στάση εργασίας από τις 12:00 το μεσημέρι και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας.

Για «συντεχνιακό κλαδικό όφελος» έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, αναφορικά με τις κινητοποιήσεις στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο υπουργός διεμήνυσε: «Είναι σαφές ότι τη νομοθετική πρωτοβουλία την έχει η κυβέρνηση. Σεβόμαστε τους συνδικαλιστές, αλλά δεν θα νομοθετήσουν αυτοί».

Διαμαρτυρία για τις αυξήσεις στις κάρτες

Δυσβάσταχτες για την πλειοψηφία των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών χαρακτηρίζει τις αυξήσεις στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος.

Η Ένωση κατηγορεί το υπουργείο Υποδομών ότι «καταργεί τις μηνιαίες και ετήσιες κάρτες οι οποίες εκδίδονται αποκλειστικά για τον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικό) κόστους 25 ευρώ (οι μηνιαίες) – 250 ευρώ (οι ετήσιες) ή για το ΜΕΤΡΟ κόστους 30 ευρώ (οι μηνιαίες) – 300 ευρώ (οι ετήσιες) και αναγκάζει τον χρήστη που αποκλειστικά χρησιμοποιούσε αυτά τα δυο μέσα μεταφοράς, να προμηθευτεί κάρτες των 45 ευρώ μηνιαίως ή 450 ευρώ ετησίως, που αφορούν κάρτες για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Η Ένωση σημειώνει, για παράδειγμα, ότι σύμφωνα με τα νέα τιμολόγια, οι περίπου 6.000 εργαζόμενοι που μεταβαίνουν καθημερινά στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος ή στις γύρω περιοχές «’προκειμένου να εργασθούν, θα πρέπει να πληρώνουν εάν θελήσουν να μετακινηθούν με το Μετρό, 8 ευρώ εισιτήριο μονής διαδρομής, ή 140 ευρώ μηνιαία κάρτα, ή 1.000 ευρώ ετήσια κάρτα».

Νέα κόμιστρα ταξί

Για τις μετακινήσεις προς και από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με προορισμό ή αφετηρία εντός του δακτυλίου της Αθήνας, τίθενται σε ισχύ, από σήμερα, νέα κόμιστρα στα ταξί, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρου Βούγια, καθορίζεται στο ποσό των 35 ευρώ για τις ώρες 05.00 – 24.00 (μονή ταρίφα) και 50 ευρώ για τις ώρες 00.00 – 05.00 (διπλή ταρίφα). Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ το δικαίωμα εκκίνησης (πτώση σημαίας), τα πρόσθετα του αεροδρομίου και των αποσκευών και τα διόδια της Αττικής Οδού.

Αναδημοσίευση απο ΤΑ ΝΕΑ, 1-2-2011

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις