Όλοι στη στάση εργασίας, την Τετάρτη 26/1 και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας στις 1:00 το μεσημέρι
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Τα μέτρα που προωθούνται αυτή την περίοδο με πρόσχημα την κρίση αλλάζουν δραματικά τη θέση των εργαζομένων προς όφελος του κεφαλαίου, αφού καταργούν ιστορικές κατακτήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος και βασικά δικαιώματα με σοβαρές επιπτώσεις στους εργαζόμενους και οδηγούν την οικονομία και την κοινωνία σε διάλυση. Σήμερα η επίθεση κορυφώνεται μέσα από πρωτόγνωρες αντιλαϊκές και βάρβαρες πολιτικές και μέσα από το προδοτικό για τα συμφέροντα των εργαζομένων και της κοινωνίας Μνημόνιο, που συμφώνησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την στήριξη και άλλων πολιτικών δυνάμεων, με το Δ.Ν.Τ. και την Ε.Ε. για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, των δανειστών και των κερδοσκόπων.
Η παιδεία, η υγεία, η ασφάλιση, το όποιο κοινωνικό κράτος υπήρχε υποβαθμίζονται και περιορίζονται και τα δημόσια κοινωνικά αγαθά εμπορευματοποιούνται. Σε μια περίοδο που η ανεργία και η φτώχεια μεγαλώνουν, το κράτος, και ιδιαίτερα το κοινωνικό κράτος, αντί να ενισχύεται για να διασφαλίσει την προστασία όλων των πολιτών, συρρικνώνεται και απαξιώνεται.
Είναι φανερό ότι και στην εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης σκοπός είναι η προσαρμογή της εκπαίδευσης στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς, η παραπέρα υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της παιδείας σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ και του ΔΝΤ. Ήδη οι δαπάνες για την παιδεία έπεσαν κάτω από τα 3%, στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων χρόνων και απομακρύνθηκαν ακόμα περισσότερο από το αίτημα του 5%. Οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας των μεγάλων περικοπών στη χρηματοδότηση του προηγούμενου έτους και επίκειται και νέα περαιτέρω μείωση κονδυλίων. Το σχολείο που προωθείται είναι ένα σχολείο φθηνό.
Αυτό έρχονται να υπηρετήσουν οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση, για εξοικονόμηση πόρων, δεν διστάζει να προχωρήσει σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές ανισότητες και τον αποκλεισμό μαθητών που προέρχονται από ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα. Από τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις θα προκύψουν καταργήσεις οργανικών θέσεων και επιπλέον περιορισμός των προσλήψεων αυξάνοντας την εργασιακή ομηρεία και την ανεργία στους αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Επικαλείται γι’ αυτές τις καταστροφικές πολιτικές λόγους παιδαγωγικούς αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό έργο και στους μαθητές. Οι συγχωνεύσεις θα οδηγήσουν σε αύξηση των μαθητών κατά τμήμα και πολλούς μαθητές ανά την Ελλάδα, ακόμα και σε νομούς με ακατάλληλο οδικό δίκτυο και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες να μετακινούνται για να μορφωθούν. Σε πρώτη φάση “ο λογιστικός υπολογισμός” ξεκινάει με τον αριθμό 25 κατά τμήμα και αν οι μειώσεις των δαπανών δεν είναι αρκετές μπορεί και να αυξηθεί.
Για πρώτη φορά, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι η δημιουργία ενός νέου Σχολικού Χάρτη αποσκοπεί “στον περιορισμό της σπατάλης”. Διότι σπατάλη θεωρεί η κυβέρνηση του Μνημονίου τη συντήρηση και λειτουργία μικρών και μικρομεσαίων σχολείων ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση χωρίς να χρειάζεται να τρώνε το χιλιόμετρο με το κουτάλι!
Το σχολείο της γειτονιάς όπως το γνωρίσαμε μέχρι σήμερα τελειώνει και τη θέση τους θα πάρουν γιγάντια, απρόσωπα πολυδύναμα σχολικά συγκροτήματα.
Δεν θα δεχτούμε καταργήσεις σχολικών μονάδων με πρόσχημα παιδαγωγικούς λόγους, όταν επιδιωκόμενος στόχος είναι η εξοικονόμηση πόρων, σύμφωνα με τις εντολές της Τρόικας. Η αντίσταση στις συγχωνεύσεις πρέπει να αποτελέσει σημείο συνάντησης του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών, των συλλόγων γονέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Παράλληλα η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην ξεκαθαρίζει τις προθέσεις της για την τύχη των Διδασκαλείων Μετεκπαίδευσης των Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Με δεδομένο ότι η προκήρυξη για τα Διδασκαλεία έβγαινε κάθε χρόνο στις αρχές Δεκέμβρη και έληγε η προθεσμία αιτήσεων πριν τα Χριστούγεννα αλλά φέτος δεν έχει βγει ακόμα η προκήρυξη εύλογα συμπεραίνει κανείς πως οδεύουμε σε σιωπηρή κατάργηση. Το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να αντιδράσει άμεσα στις μεθοδεύσεις του ΥΠΕΠΘ και να παλέψει για περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Επιπλέον ενώ βρισκόμαστε ήδη στο μέσο του σχολικού έτους, εξακολουθούν να υπάρχουν τεράστια κενά εκπαιδευτικών, τα Ολοήμερα σχολεία αδυνατούν να λειτουργήσουν με όλα τα τμήματα γιατί δεν έχουν στελεχωθεί και επιβάλλονται σε πολλές περιπτώσεις λύσεις, όπως να γίνονται οι ώρες Φυσικής Αγωγής από δασκάλους και όχι από γυμναστές, για λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία. Το ΥΠΕΠΘ οφείλει άμεσα να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού και να καλύψει τα κενά με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών παρέχοντας σ’ όλους τους μαθητές το δικαίωμα στη μόρφωση κι έπειτα να αναμασάει επικοινωνιακά συνθήματα του τύπου “πρώτα ο μαθητής”.
Μπροστά σε αυτές τις επιδιώξεις, η απάντησή μας δεν μπορεί να είναι άλλη από τον καθολικό, ενωτικό και συντονισμένο αγώνα. Δεν μπορεί να είναι άλλη από το δυνάμωμα του αυτόνομου, μαχητικού, ριζοσπαστικού και μαζικού εκπαιδευτικού κινήματος, που θα προβάλλει και θα διεκδικεί αγωνιστικά, με ένταση και διάρκεια, την επίλυση των μικρών και των μεγάλων προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί να είναι άλλη από τη δημιουργία ενός μετώπου όλης της σχολικής κοινότητας, γονιών και μαθητών, ώστε οι εφαρμοζόμενες πολιτικές στην παιδεία να ανατραπούν.
Η Εκπαιδευτική Ριζοσπαστική Συνεργασία καλεί όλους τους συναδέλφους, να πάρουν μέρος στη στάση εργασίας την Τετάρτη 26/1 να συμμετέχουν μαζικά στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας στις 1:00 το μεσημέρι.
24/1/2011