15.3 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

”Μαϊμού” η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Πρόσφατα

Όπως καταγγέλλει το «Νέο Κίνημα Αλλαγής» (Συνδικαλιστική παράταξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά), απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, στο οποίο προσέφυγε η παράταξη αυτή για την καταβολή δεδουλευμένων των εργαζομένων, αποκαλύπτει ότι η πρόσφατη συμφωνία μεταβίβασης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, με την οποία σχετίζεται ο  σχετικός κυρωτικός νόμος στη Βουλή, υπήρξε στην ουσία παραπλανητική και εικονική και έδωσε μια ψευδή εικόνα των πραγματικών εξελίξεων!

Συγκεκριμένα, κατά το «Νέο Κίνημα Αλλαγής», η μεταβίβαση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά όχι μόνο δεν έγινε σε εταιρεία του Αμού Ντάμπι αλλά ούτε καν σε λιβανέζικη εταιρεία, όπως εκ των υστέρων είχε γνωστοποιηθεί, αλλά απλώς η Thyssen Krupp μεταβίβασε τα Ναυπηγεία στον εαυτό της!

Πράγματι, όπως προκύπτει -κατά τη συνδικαλιστική παράταξη- από την απόφαση του Πρωτοδικείου, η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έγινε στην ουσία από την Thyssen Krupp, στη γερμανική εταιρεία HOERN BETEILIGUNGS GMBH, η οποία είναι θυγατρική της HDW, με την τελευταία να ανήκει, ως γνωστόν, στον όμιλο Thyssen Krupp!

Για το θέμα κατέθεσε σήμερα (Πέμπτη 20/01) ερώτηση στη Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παν. Λαφαζάνης.

Απευθυνόμενος προς τους κ.κ. Υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, τους ρωτά:

–          Αληθεύει τελικά ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μεταβιβάστηκαν από την Thyssen Krupp σε θυγατρική της και επομένως στον εαυτό της; Αν οι ως άνω καταγγελίες είναι σωστές, τι έχουν να πουν σε σχέση με τον πρόσφατο νόμο για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τις διαφορετικές κυβερνητικές ενημερώσεις και όλα όσα συνέβησαν σε σχέση με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και το μέλλον τους;

ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ: ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ 4 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ!

ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ!

Αποζημίωση ύψους 4 εκατ. ευρώ υπέρ 90 εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για μισθούς και επιδόματα που δεν τους έχουν καταβληθεί από το Μάιο του 2010 έως σήμερα επιδίκασε το Μονομελές Πρωτοδικείο με απόφασή του (17/2011).
Στο δικαστήριο (Τμήμα Εργατικών Διαφορών) προσέφυγαν 90 εργαζόμενοι στα ναυπηγεία, στρεφόμενοι κατά της εταιρείας «Ναυπηγεία ΑΕ», την οποία κατηγορούν ότι δεν τήρησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την καταβολή μισθών, επιδομάτων και αποζημιώσεων στους εργαζόμενους.

Όπως σημειώνεται στην προσφυγή, η εναγόμενη εταιρεία, από τον Οκτώβριο του 2006 και με σκοπό να μην καταβάλει αποζημιώσεις σε απολυμένους εργαζόμενους, ενεργοποίησε την ανενεργή εταιρεία που είχε συστήσει στο παρελθόν «Εταιρεία Τροχαίου Υλικού ΑΕ» (ΕΤΥΕ) και ενέταξε σε αυτήν εργαζόμενους στον Σκαραμαγκά. Η επίμαχη εταιρεία είχε συσταθεί για την κατασκευή βαγονιών του ΟΣΕ και τον Οκτώβριο του 2007 είχε μεταβιβαστεί στον γερμανικό όμιλο DrMeyer.

Oι εργαζόμενοι τονίζουν ότι ανήκουν στη «Ναυπηγεία ΑΕ», η οποία, λόγω οικονομικής αδυναμίας, δεν τους πληρώνει μέχρι σήμερα.
Το Μονομελές Πρωτοδικείο έκρινε ότι πράγματι οι προσφεύγοντες ανήκουν στην εναγόμενη καθώς θεωρεί πως τα τμήματα της εταιρείας των Ναυπηγείων λειτουργούν ενιαία, κάτι που σύμφωνα με την απόφαση ενισχύεται και από προγραμματικές συμφωνίες που υπογράφηκαν το 1997 με τον ΟΣΕ και τον ΗΣΑΠ στο πλαίσιο των οποίων συστάθηκε στα ναυπηγεία και λειτουργεί Τμήμα Τροχαίου Υλικού που έχει ως αντικείμενο την κατασκευή βαγονιών.
Το δικαστήριο δέχθηκε ότι με την ενεργοποίηση της ΕΤΥΕ οι εναγόμενοι, υπεύθυνοι της «Ναυπηγεία ΑΕ», προσπάθησαν να αποφύγουν συμβατικές υποχρεώσεις τους για την προστασία των θέσεων εργασίας και έτσι διατάσσει την καταβολή των οφειλομένων με τους νόμιμους τόκους.

Για το θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του Τροχαίου Υλικού αλλά και την επαναφορά υπό δημόσιο έλεγχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ώστε να αποκτήσουν κεντρικό ρόλο για τη διαμόρφωση μιας εθνικής πολιτικής ανασυγκρότησης της Ναυπηγικής Βιομηχανίας είχε παρέμβει επανειλλημμένα στη Βουλή  ο ΣΥΡΙΖΑ

  Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της παράταξης «Νέο Κίνημα Αλλαγής» όπου καταγγέλλονται τα προαναφερθέντα!

ΝΕΟ  ΚΙΝΗΜΑ  ΑΛΛΑΓΗΣ

Εργαζομένων Ναυπηγείου Σκαραμαγκά

“Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Άλλη μια απόφαση του δικαστηρίου (Πρωτοδικείου Αθηνών υπ. αριθμ. 17/05.01.2011) ήρθε και δικαίωσε τον αγώνα που ξεκινήσαμε από το 2007. Και απέδειξε ότι, οι παραπλανητικές και εκφοβιστικές παρεμβάσεις που ανέπτυξε το τότε προεδρείο του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου, αν μας είχαν φοβίσει και είχαν πιάσει τόπο, τα σχέδια της εργοδοσίας θα είχαν από καιρό πραγματοποιηθεί. Και δεν είναι βέβαια τυχαίο που η διοίκηση του σωματείου μας ως αυτή την στιγμή, κάνει πως δεν κατάλαβε τίποτα, παρόλο που έχει στα χέρια της και τις τρείς αποφάσεις που δικαιώνουν τον αγώνα μας.

Έγινε έτσι ακόμα μια φορά φανερό ότι οι εργάτες δεν μπορούν να λύσουν τα προβλήματά τους με παρασκηνιακές διαβουλεύσεις στους διαδρόμους των υπουργείων, αλλά μόνο με αγώνα.

Μέσα από τα έγγραφα της τελευταίας δικαστικής απόφασης, αποκαλύπτεται, με τον πιο επίσημο τρόπο, ότι όχι μόνο η υπόθεση μαϊμού της ΕΤΥΕ αλλά και η τελευταία συμφωνία μεταβίβασης του Ναυπηγείου (για την οποία θριαμβολόγησε το προεδρείο του σωματείου) ήταν μια κλασική καπιταλιστική απάτη.
Όπως πολύ καλά ξέρει η διοίκηση του σωματείου, η απόφαση του δικαστηρίου, εξηγεί πολύ καθαρά ότι ο «νέος» « επενδυτής» που έψαχναν κυβέρνηση, διοίκηση σωματείου κ.λ.π. δεν ήταν άλλος από μια ακόμα θυγατρική της ThyssenKrupp. Το 75,1% των μετοχών που πούλησε η ThyssenKrupp και εμφανίζεται να κατέχει η εταιρεία του Safa, ανήκουν στην Hoern Beteiligungs Gmbh με έδρα το Κίελο που σημειωτέον διαθέτει το «τεράστιο» μετοχικό κεφάλαιο των …25.000ευρώ. Και, ω του θαύματος, είναι θυγατρική της HDW που όπως όλοι ξέρουμε ανήκει στην ThyssenKrupp.
Με άλλα λόγια η συμφωνία μεταβίβασης που έγινε και νόμος της Βουλής δεν ήταν παρά μεταβίβαση από την ThyssenKrupp στην… ThyssenKrupp. Για τον λαβύρινθο αυτόν έπονται νεότερα.
Για αυτό και δεν είναι καθόλου παράξενη η σημερινή αποσυνθετική μακρόχρονη αδράνεια που κυριαρχεί στο Ναυπηγείο, η έλλειψη κάθε σχεδίου δουλειάς και η αβεβαιότητα για το μέλλον του Ναυπηγείου.

• Δεν τα ήξεραν άραγε όλα αυτά που αναφέρει ο δικαστής, οι Υπουργοί και η κυβέρνηση που έστησαν την συμφωνία;
• Οι βουλευτές που ψήφισαν την συμφωνία απάτη και τις τραγελαφικές τροπολογίες της δεν το πήραν είδηση;
• Το προεδρείο του σωματείου μας όταν κατέθετε περίχαρο στην βουλή υπέρ της συμφωνίας δεν ήξερε τίποτα για όλα αυτά; Και που στήριζε της καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις που μας έδινε;
• Και τώρα που έχει στα χέρια του την απόφαση που αποκαλύπτει την απάτη, γιατί σωπαίνει;
• Οι άλλες δύο παρατάξεις του Δ.Σ. έχουν κάτι να μας πουν για όλα αυτά;

Και μια ακόμα ερώτηση που απευθύνεται στο προεδρείο και στις άλλες δύο παρατάξεις του διοικητικού συμβουλίου. Τι έχουν άραγε να μας πουν τώρα για την γνωστή Π.Σ.37α του Ο.Σ.Ε. με βάση την οποία ο Ο.Σ.Ε. διεκδικεί αποζημίωση για παθητική ζημιά 204 εκ. ευρώ από την ΕΝΑΕ; Θυμούνται τάχα ότι παρίσταναν τον ανήξερο όταν από το 2007 επιμέναμε να φωνάζουμε για την μεγάλη σημασία που είχε η συγκεκριμένη αυτή συμφωνία;

Έχουμε και άλλα πολλά να πούμε συνάδελφοι. Σε επόμενη ανακοίνωσή μας πολύ σύντομα θα σας μιλήσουμε και για αυτά. Τώρα το μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι η μοναδική λύση για το μεγάλο πρόβλημα του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά και της Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη μαζί του είναι η Εθνικοποίησή του με εργατικό έλεγχο. Με ενιαία λειτουργία όλων των επιχειρηματικών του μονάδων.

Όμως καμιά λύση και κανένα μέλλον δεν υπάρχει με αυτήν την διοίκηση του σωματείου. Τα γεγονότα μιλάνε μόνα τους. Είναι καιρός να αποφασίσουμε να βάλουμε τέλος σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση. Άμεσα τώρα πρέπει να απαιτήσουμε την παραίτηση της διοίκησης και την διενέργεια εκλογών για την ανάδειξη μιας νέας διοίκησης αποφασισμένη να παλέψει στα αλήθεια για να βγούμε από τον βάλτο που μας έχουν ρίξει.

Με αγωνιστικούς συναδελφικούς χαιρετισμούς,”

Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα ΙΣΚΡΑ στις 20-1-2011

Παρόμοια Άρθρα

Παρατάξεις